Steg till bra hy

Minska på sockret - Godis, läsk osv kan faktist ge en dålig hy! Så försök minska ner med sötsakerna och ta en frukt istället, men självklart ska man unna sig  med godis och annat gott, men inte varje dag!

 

Träna - Att träna (osminkad) är toppen för hyn! Huden får då andas samtidigt som kroppen rör på sig – träna är bra för hela kroppen helt enkelt 

 

Massera - Massera ansiktet då och då, dels för att det är skönt men också jätte bra för att pigga upp hyn lite! Gör det lagom hårt, man känner själv när det känns bra!

 

Minska på sminket - Är det nödvändigt att fixa sig länge med massa smink när man ändå bara ska till skolan? Nää det tycker inte jag! Låt huden vila från puder, foundation osv ibland- det blir verkligen bättre då! Jag brukar bara ha lite mascara i skolan, hur skönt som helst   

 

Sov och drick vatten - Sömn är jätte bra för hyn, minst 8 timmar varje natt! Och vatten är riktigt bra, jag startar min morgon med 2 glas vatten Varje dag!

/emeliereinhammar

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieochsabinas.blogg.se

Bloggen där du kan läsa om Sabina Hjärtström & Emelie Reinhammars liv.

RSS 2.0